Klasa I: Wiedza o sobie samym. 45 min/90 min
Cele:
- rozwijanie umiejętności określania słabych i mocnych stron;
- umiejętność określenia swoich umiejętności, zdolności i zainteresowań;
- praktyczna ocena swoich cech osobowościowych i możliwości w procesie planowania kariery zawodowej.
Zagadnienia:
- cechy osobowości;
- samoocena;
- znaczenie pracy nad swoimi mocnymi i słabymi stronami;
- umiejętności, zdolności i zainteresowania – czym są i jaką odgrywają rolę w życiu.
Metody pracy:
- miniwykład;
- dyskusja;
- praca indywidualna i w grupach.
Klasa II: Specyfika rynku pracy i metody efektywnego szukania pracy. 45 min/90 min
Cele:
- zapoznanie z mechanizmem działania współczesnego rynku pracy;
- poznanie efektywnych metod szukania pracy.
Zagadnienia:
- podmioty i tendencje rozwojowe rynku pracy;
- wymagania stawiane pracobiorcom;
- jak efektywnie szukać pracy;
- metody szukania pracy.
Metody pracy:
- miniwykład;
- praca indywidualna;
- dyskusja.
Klasa III: Zaplanowanie swojej kariery edukacyjno-zawodowej udaną drogę do sukcesu. 45 min/90 min
Cele:
- kształtowanie umiejętności planowania kariery edukacyjno-zawodowej;
- uświadomienie, jak ważne jest przemyślane, świadome i samodzielne planowanie swojej kariery edukacyjnej i zawodowej;
- poszerzenie wiedzy o ścieżkach kariery;
- inspirowanie uczniów do myślenia o przyszłości i planowania swojej kariery zawodowej;
- zaznajomienie z zasadami skutecznego planowania i wyznaczania celu.
Zagadnienia:
- planowanie kariery edukacyjno-zawodowej w sposób przemyślany, świadomy i samodzielny;
- wybór odpowiedniej ścieżki kariery;
- dążenie do wyznaczonego celu.
Metody pracy:
- miniwykład;
- dyskusja;
- praca indywidualna i w grupach.
Klasa IV: Jak skutecznie wejść na rynek pracy – pisanie dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej. 45 min/90 min
Cele:
- nabycie umiejętności przygotowywania dokumentów aplikacyjnych;
- nabycie umiejętności zaprezentowania się na rozmowie kwalifikacyjnej.
Zagadnienia:
- jak i gdzie szukać pierwszej pracy;
- zasady sporządzania dokumentów aplikacyjnych - życiorysu zawodowego (CV) oraz listu motywacyjnego;
- przygotowanie się do rozmowy kwalifikacyjnej.
Metody pracy:
- miniwykład;
- praca indywidualna;
- praca w grupach.
|